Hvad er et navn? Når det kommer til din virksomhed, masser!

Sp.: hvor vigtigt er navnet på en virksomhed? Bør en virksomheds navn afspejler hvad virksomheden gør eller er det bedre at komme op med noget iørefaldende og let at huske?

–Randy P.

Sv: Hvad er et navn? Når det kommer til din virksomhed, Randy, meget mere end du måske tror. I virkeligheden, beslutter på et firmanavn er en af de vigtigste beslutninger, du nogensinde vil gøre. Den rigtige firmanavn kan hjælpe dig rise over mængden, mens den forkerte firmanavn kan efterlade dig trampet i rush.

Med økonomien i en lavkonjunktur og konkurrence stigende er nu mere end nogensinde det vigtigt, at du lægger betydelig tanke i kommer op med det perfekte navn for din virksomhed.

Desværre, dette er en opgave, der er lettere sagt end gjort. Det virker som om alle de gode business navne er enten gift eller… nej Vent, det er et andet emne, men analogien holder stik.

Vi lever i en tidsalder, hvor en virksomhed kaldet “The Body Shop” kan reparere ødelagte biler eller sælge stramtsiddende jeans til teenagere, så overveje inden du sender dit brevpapir til printeren, følgende punkter kan hjælpe dig med at vælge det firmanavn, der er rigtige for dig.

Den første ting du skal gøre er, udføre en lidt forskning for at afgøre, om navnet er allerede i brug af en anden. Du vil blive overrasket over hvor mange iværksættere glemmer at forske dette punkt og åbne en forretning med et navn, der allerede er i brug. Check med county degnen og secretary of state for at sikre navnet allerede ikke er licenseret til brug eller indarbejdet med staten. Også kontrollere med US Patent and Trademark office til at se, hvis navnet er allerede varemærkebeskyttet, dvs., ejet af en anden. Ved hjælp af et andet selskab varemærkebeskyttede navn udsætter dig for sagsanlæg af varemærkeindehaveren. Selv hvis dit navn er bare ligner det varemærkebeskyttede navn, kan du finde dig selv i retten forsvare din ret til at bruge navnet. Og odds er det er en kamp, mister du.

Hvis det navn, du vælger ikke er i brug, du straks bør reservere navnet med secretary of state (hvis du planlægger at indarbejde) og ansøge om et varemærke til at sikre din juridisk ejerskab. Hvis du ikke varemærke navn kan nogen komme senere og forsøge at stjæle navnet ud fra under dig. Forestil dig at tilbringe år opbygge din virksomhed kun at have nogle opkomling varemærke navn og engagere dig i et juridisk slagsmål over retmæssige ejerskab. Dette er en kamp du behøver, især når besværet kunne nemt have været undgået med et par bukke og et par former.

En anden vigtig ting at overveje er domænenavnet for din virksomhed. Domænenavnet er den website henvende en kunde vil bruge til at finde dig på nettet. Findes domænenavnet for dit virksomhedsnavn? Hvis ikke, er der et domæne svarende til det firmanavn, du overvejer?

Du vil uden tvivl opdage, at sikre et egnet domænenavn er faktisk sværere end at vælge et firmanavn. Mest logisk domænenavne er allerede reserveret, men du kan få heldige. Husk på, at domænenavne skal være kort og beskrivende, og helst have filtypenavnet .com eller .net. Du kan bruge andre udvidelser (jeg har selv brugt “.til” forlængelsen på lejlighed), om nødvendigt, bare husk på, at du bliver nødt til at skyde lidt ekstra marketing indsats for at fremme website henvende, som folk typisk antager filtypenavnet .com som normen. Uanset hvad du gør, ikke bruger et domænenavn, der er en forvirrende amalgam af bogstaver og tal, der er svært at huske og endnu sværere for din kunde at skrive i.

En god måde at nærme sig opgaven at navngive en virksomhed er at gøre det fra kundens synspunkt. Din virksomhedsnavn bør klart definere dit tilbud og kommunikere dit budskab til kunderne. Sætte dig selv i kundens sko for et øjeblik. Hvis du var på udkig efter en virksomhed, der giver dit produkt eller service, hvad ville du forvente at erhvervslivet skal hedde? Hvis du var i markedet for computerdele, for eksempel, ville ikke du kigge efter en virksomhed, der har “computerdele” afspejles i virksomhedens navn? Jims computerdele lyder måske ikke som snazzy som Jims elektronik Emporium, men snazzy betaler ikke regningerne. Glade kunder, som hurtigt kan identificerer dig som kilde til deres køb gøre.

Navnet på din virksomhed kan også udløse underbevidste reaktioner i en kunde, der kan drive dem til dig eller drive dem væk. Ord som kvalitet, komplet, executive, bedste, billige, og på tid gnist ofte positive reaktioner i hovedet på forbrugerne. Ord som billige, rabat, og brugte en tendens til at skabe negative følelser. Du vil bemærke, at ingen hævder at sælge brugte biler længere, men forhandler masser er fyldt med køretøjer, der er “tidligere ejet.”

Endelig, lad os snakke om ting at undgå. Eksperter er enige om, at du bør undgå at bruge generiske udtryk som enterprise, corporation, partnere, og ubegrænset som en del af din daglige firmanavn. Disse vilkår er fint for den juridiske enhed firmanavn, men er ofte for uklare til hverdagsbrug. Kan du fortælle mig, hvad nogen af disse virksomheder gør: ABC Corporation, store hund virksomheder, M & B partnere, og rabatter ubegrænset sælge? Jeg tænkte ikke så.

Også undgå abstrakt navne som Yahoo, Google, Monster og Flip hund (jeg er ikke gonna liste over navnene på de mange lokale højteknologiske virksomheder, som har bucked denne regel: o). Abstrakt navne vil kræve en undertitel til at forklare hvad virksomheden gør eller en dyre markedsføring kampagne at mærker navnet ind i hovedet på forbrugerne. Medmindre du har dybe lommer, foreslår jeg du går med et navn, der beskriver din virksomhed ved første øjekast og overlader indvinding til af Cher.

Endelig bør du undgå hokey navne, medmindre naturligvis du starter en hokey business. Skøre Dave Stereo butikken er et stort navn, hvis virksomheden drives virkelig af skøre Dave og hans personlighed er udnyttet i markedsføringen af virksomheden.

Men hvis du ønsker at blive taget alvorligt, derefter give din virksomhed en alvorlig navn.

Ville du gå til Crazy Daves hus af tandpleje?

Ej heller vil jeg.

Her er til din succes.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *